home | eindgebruiker | referenties | i-bridge
® smart abt 2013
Home
Partnerportaal
Eindgebruiker
Over Smart ABT
De communicatie en begeleiding bij de introductie van een nieuw telefoonsysteem wordt sterk onderschat bij implementatiebegeleiders, maar is zeer bepalend voor
een goede ontvangst bij eindgebruikers.
Vaak gehoorde geluiden als "een telefoon behoeft toch geen instructie..." of "hoe moeilijk kan het zijn..." zijn eerder regel dan uitzondering.
Dit is zeker een gemiste kans want met het organiseren van gebruikerstraingen en informatiesessies kun je veel goodwill opbouwen bij de klant. Daarnaast bespaar je hiermee
tevens veel support vragen, want handleidingen worden doorgaans slecht gelezen. Een vraag die tijdens een telecom project bijvoorbeeld nauwelijks wordt gesteld is of een
nieuw telefoontoestel wel op de juiste manier wordt gebruikt door specifieke gebruikers als callcenter / support medewerkers,secretaresses en telefonisten. Gebruikers benutten
vaak lang niet alle functies van een telefoontoestel tijdens de dagelijkse werkzaamheden,omdat deze mogelijkheden nieuw of onbekend zijn. Vooral bij werk waarbij snelheid
van afhandeling is vereist - denk aan callcenters en telefonisten - kan elke tip of truc het werk aanzienlijk verlichten.
Een ander voordeel is dat mensen tijdens trainingssessies eerder gaan nadenken over de onderlinge samenwerking met collega's en hierbij veel van elkaar opsteken. Met een
aantal voorbeeldhandelingen kan een trainer mensen snel vertrouwd maken met alle toetsen en opties. Trainingen zorgen er ook voor dat mensen zich betrokken voelen en
enthousiast raken.
Een uitrol zonder Advies, Begeleiding en Taining is daarom voor mij niet meer aan de orde.
Referentie:
Dave Oerip
Projectmanager Telefonie HK
I-bridge, a Randstad company
Diemermere 25, 1112 TC Diemen